Olan biten

3) Aytekin Özeni nasil tanidim
Aytek’in ÖZEN, aslen MUŞ/Bulanıklı. 1980 sonrası Mardin  Belediye başkanı, İstikam Üs.Tğm.Kamu oyunda yansıyan Sınır ötesi Suriye/KAMIŞLI KAWA Operasyonun Cem ERSEVER’LE  birlikte tim komutanı olarak bilinir. 13Aralık gecesi 1980 yılında 8 KAWALI ile 7’sı misafir kaldığı ev halki olmak üzere 15 yurtsever insani hunharca şehit edilmişti. Bu baskında ev halkından iki çocuk ve KAWA’DAN  Seyyar Gerilla üyesi Heybet AÇIKGÖZ sağ kalmıştı. Şehit olanların içinde iki merkez komite üyesi ve kadın örgütlenmesinden sorumlu Necla BAKSİ’DE vardı.

A.ÖZEN’I 1981 yılında Mardin YSE Müdürlüğüne geçici görevle Makine Şefi olarak tayın olduğum hafta tanıdım. Zayıf uzun boylu kara biri. Müdürümüz Hüseyin ÇETİN yoktu. (H. ÇETİN , Ö.ÇETİN’NIN amcası, Bismil’i İzzet ağanın oğlu ) Son derecede bana güvenen saygılı kendisi beni beraber çalışmak için bölgeden istemişti. A. ÖZEN, odama gelip Operasyon için birkaç kamyon ve bir DALAS Pikap istedi. Ben kendisine Bakanlığın veya Vali’nin yazılı emri olmadan vermemem dedim. Dikleşti vereceksin şeklinde tehdit etti yine vermem dedim. Ayrılıp Tugaya gitti, Tugay ile YSE  İstasyon tabir edilen Mardin Kızıltepe arasında. Bu arada Müdür Hüseyin ÇETİN geldi. Konuyu anlatım, Hüseyin ÇETİN XALE’ Ali keşke dalaşmadan verseydin zaten seni izliyorlar.

Mardin’e gelmeden önce 17 Şubat Diyarbakır’da gözaltına alınıp bırakılmıştım. Biz ne yapalım derken Tugay Komutanı Müdür Hüseyin ÇETİNİ aradı.Konuşmalardan sonra beni Tugay komutanı istiyormuş. H.ÇETİN  korkmamamı rahat ol, tartışmaya girme ben sonra konuyu anlatırım diye ifade etti. Tugay Komutanına gittim, emir subayı ile  Birlikte Tugay Komutanın makamına girdik. Emir subayı çıktı ben ve yanında bir köylü kaldık (Köylü çiftlik köy imamı ) Paşa beni oldukça sıcak karşıladı. Nasihat etti, bu gibi olağanüstü hallerde  emir belge istenmez siz Müdürlük yapmışsınız dedi. Meğerki Hüseyin ÇETİN sonradan telefon etmiş benim Müdürlük yaptığımı bizzat kendisi  beni bakanlıktan istediğini ifade etmiş. Ben kendine Paşam başımıza çok iş geldi soruşturma açıldığında kimse bize sahip çıkmıyor birkaç örnek verdim. Haklı olduğumu ifade etti, bize Teröristler için yardımcı olun bu memleket hepimizin sahipsiz değil diye nutuk çekti. Bu arada bana dedi ki imam efendiye söyle Kürtçe olarak askerler ezan sesini duymuyorlar biraz sesini yükseltsin. Ben Kürtçe olarak aynen imama söyledim. İmam  dedi ki Ali beg  Paşaya söyle ki BU MAAŞA BU SES ÇIKAR. Aynen paşaya ifade ettim.Paşa güle, güle yerinden kalkıp oturdu Allah seni bağışlasın imam diye takıldı.

Tugaydan ayrılıp daireye geldim ki Hüseyin ÇETİN beni bekliyor. Hüseyin ÇETİN XALE Ali sen birkaç gün Rapor al sonra, sana izin verelim ortalıktan kayıp ol. Aynen ertesi gün ayrıldığım da o, gece lojmanda A.ÖZEN arama yapmış. Beni evli biliyormuş arkadaşlardan beni sormuşlar. Rapor ve izin dönüşümden sonra bir gün daireye gelip malzeme,yedek parça  isteyince. ben veremem dedim çekip gitti. Kendisi istikam Subayı olduğu halde adeta Mardin güvenliği asayişi ondan sorulurdu. Zaten sonradan Belediye başkanı oldu.

12 Eylül döneminde Tugay sorgu yeri olduğunda çok büyük işkencelerin yapıldığı kamuoyunda yaygınlaştı. Ben sadece ondan kaçmak için tayınımı ADANA YSE Müdürlüğüne çıkarmıştım.Ayrılmadan birkaç gün önce YSE ile Tugay arasında bir çatışma olmuştu. O sırada lokal da arkadaşlarla oturuyorduk Bekçi geldi dedi ki Şefim bir subay gelmiş acele Pikap istiyorm dedi. Makine Şefi olduğum için konu direk beni ilgilendiriyor. Ben mesai dışında araç çıkarılmaz kimse yok dersin..Beş dakika sonra lokale geldi herkes ayağa kalktı biz birkaç kişi kalkmadık oyun oynuyorduk. Direk yanıma geldi şef çatışma var acele bir pikap istiyorum. Ben çatışma için resmi belge olmadan araba ve eleman veremem dedim. Çekip giderken vatan elden gidiyorkimsenin umurunda değil diyordu...

Arkadaşlar dedilerki Ali Abi kayıp ol bu ara. Müdür Hüseyin ÇETİN geldi. Bana dedi ki yarın bir hafta izin vereyim ortalıkta bulunma XALE’ Ali bir hafta İzin alıp ADANAYA tayınımı yaptırdım. A.ÖZEN’LE böylece maceramız bitmiş  oldu. Çok sonraları basında duydum ki A.ÖZEN Harp Dairesinde Tuğgeneral olarak çalışıyormuş.

Ali BURAN  / Kurdinfo  
2 Kasım 2010

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.