Dolandırıcılık sehpası
Savcılığa göre Pepsi'nin "yaşatır seni" vaadi dolandırıcıların tuzağından daha masum değil. Bu gerekçeyle şirketin, kampanyalarını kullanarak ürünün tüketicilerini tuzağa düşüren dolandırıcı çetelerle ilgili şikayet başvuruları işleme konmuyor.
Savcılık, şirketin "yaşatma" vaadinin, bir miktar para veya kontör karşılığında 100 bin TL vaadeden dolandırıcılarınkinden daha gerçekçi olmadığı görüşünnde. Reklam filmlerinde Seda Sayan'ın oynatıldığı, "Pepsi yaşatır seni" sloganıyla yürütülen pazarlama kampanyası, ürünün tüketicilerinden çok dolandırıcı çetelerinin ilgisini çekiyor. Dolandırıcılar, 100 bin TL ödül müjdeleyen bir mesaj göndererek kampanyayı takip edenleri tuzağa düşürmeye çalışıyor. Tuzağa düşenleri ödüllerinin bir miktar para veya kontör karşılığında ödeneceğini söyleyerek kandırıyorlar.
Radikal Gazetesi Yazarı Funda Özkan, laptop'unda kullandığı "connect card"ına gelen "Değerli abonemiz, Seda Sayan’ın Pepsi Yaşatır seni kampanyasından 100 bin TL ödül ikramiyesinde hattınız 1500 hat arasında 100 bin TL kazanmıştır. Bilgi ve işlem merkezi için 0539 648 45 29 Pepsi Danışma Hattı’nı arayınız." şeklindeki mesajla dolandırılmak istendi. Bunun üzerine PepsiCo şirketini arayarak başına gelenleri anlatan Özkan, yardımcı olamayacakları yanıtını aldı.
Her gün onlarca kişiden benzeri şikayet telefonları aldıklarını belirten şirket yetkilisi, bugüne kadar savcılığa yaptıkları suç duyurularının işleme konmadığını söyledi. Yetkili Özkan'a, "Belki mağdur sıfatıyla siz şikayette bulunursanız dikkate alırlar" diyerek öğüt verdi.
Bunun üzerine derhal dolandırıcılık masasına başvuran Özkan, dilekçesine "Ah be güzelim, sen zaten dolandırılmışsın. Pepsi kimi yaşatmış ki seni yaşatsın. Şimdi ne diyim ben saaa!" şeklinde bir cevap aldı.
İncinmedia'nın görüşlerine başvurduğu masa (dolandırıcılık masası yani) yetkilileri asayiş doktrininde köklü yenilikler yapmak üzere olduklarını söyledi. Buna göre mobilyalar baştan ayağa değiştirilerek "masa modeli"nden vazgeçiliyor ve "sehpa" tipi örgütlenmeye gidiliyor.
Yeni doktrine göre ürün kampanyalarında kullanılan sloganlardaki vaatlerin titizlikle takip edileceğini belirten yetkililer, "Bu olayda mesela, şirket tüketicisine "yaşatma" vaadinde bulunuyor. Bir allahın kulu kalkıp "nasıl olacak bu" diye sormayacak mı? Pepsi kansere mi çare buluyor? Pepsi içince AIDS'iniz mi geçiyor? Nedir yani? Bunun, çete dediğiniz adamların yönteminden ne farkı var? Vallahi onların vaadi daha gerçekçi." şeklinde konuştular.
Funda Özkan'ın başına gelenlerin hikayesini okumak için tıklayın.
Pepsi'nin kampanyasında dolandırılmışların hikayesi için ise buraya tıklayın
Hiç yorum yok: