Olan biten

Davutoğlu Dışişleri'ne Fidan'ı düşünüyor


AKP kongresinde genel başkan seçilmesinin ardından yeni hükümeti kurması beklenen Ahmet Davutoğlu, Dışişleri Bakanlığı için MİT müsteşarı Hakan Fidan'ı düşünüyor.

Bu doğrultudaki işaretler, HDP heyetinin İmralı'da Abdullah Öcalan'la görüşmesi sırasında Sırrı Süreyya Önder'in aktardığı izlenimler içinde yer alıyor. İmralı görüşmesinden kısa bir süre önce Yalçın Akdoğan tarafından arandığını söyleyen Önder, "Selahattin beyin başbakanı tebrik ettiğini, başbakanın benden de tebrik beklediğini söyleyerek niye aramadığımı sordu. Ben de bir tavır söz konusu değil, dedim. Ortalık sakinleştikten sonra aramayı düşündüğümü söyledim. Yalçın telefonu kapattıktan on dakika sonra tekrar arayarak Başbakanın görüşmek istediğini söyledi. Ben de kendisine sağlık ve başarı dileklerimi aktardım. Başbakan bana, "Biz işimizi bitirdik, siz de inşallah süreci sonuca ulaştıracaksınız değil mi?" diye sordu. Ben de bunun ancak birlikte ortaklaşılarak çözülebileceğini, sizi bizi olmadığını söyledim.  Sanırım Hakan Bey de Dışişleri Bakanı olacak. Onu artık siz kendiniz tebrik edersiniz" dedi. Önder, konumu gereği kamuoyuna fazla hitap edemeyen Fidan'ın bakan olduktan sonra hükümet politikalarının sözcülüğü gibi bir işlev üstlenebileceği düşüncesinde.

Önder'in sözleri üzerine bu tahminin kuvvetli ihtimal olduğunu söyleyen Öcalan ise "Öyle gözüküyor. Önemlidir. Tek başına bu işe başladı. Bulunduğu konum da stratejiktir. Başlangıçta belki etrafında üç kişi yoktu. Bugün de sorunu aşabildiği söylenemez. Bulunduğu kurum önemlidir ama Dışişleri Bakanlığı daha önemlidir" dedi.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.