Olan biten

Hüseyin Güzelcan

2007 yılında İzmir'in Seferihisar İlçesi'nin Sığacık sahilinden Yunanistan'a kaçak olarak gitmeye çalışırken batan teknede ölüp cesedine ulaşılabilen 60 kişiden biri. Tekneyi kullanan kişi olduğu anlaşılan 34 yaşındaki Güzelcan, kolundaki "Canım anam Nur" ibareli dövmeden teşhis edildi. Güzelcan 17 suçtan sabıkalıydı. Güzelcan'ın telefon görüşmelerinden yola çıkılarak derinleştirilen soruşturma sonucunda 20 kişi gözaltına alındı ve yargılandı. Faciadan sağ kurtarılan 6 kişi, gözaltına alınanları teşhis etti.

Olaydan sağ olarak kurtulan Filistin uyruklu Halid Muhammed Nuriddin de emniyetteki ifadesinde olayı “Tarihten üç ay kadar önce Filistin'den yük gemisi ile önce Libya'ya gittim. Burada iki ay çalıştım. Tanıştığım bir kişi 1000 dolar karşılığında İtalya'ya gitmek için anlaştık. Gemi ile İtalya'ya gitmek için yola çıktım. Beni İtalya yerine İzmir'e indirdiler. Basmane semtinde bir otelde diğer göçmenlerle birlikte kaldım. Olay, günü bizi kapalı kasa bir kamyona tıka basa doldurdular. İki saatlik bir yolculuktan sonra indik. Kayalık bir tepeyi aştıktan sonra, kıyıda bekledik. 15 -20 metre boyunda üzerinde Türk bayrağı olan kırık dökük bir tekne geldi. Türk olan kaptan tekneyi bir saate yakın karaya paralel yol aldıktan sonra denize açıldık. Bu sırada büyük dalgalar geldi. Tekne yan yattı. Ben şambrele tutundum, tekne sabaha karşı battı. Denizde gün boyu akıntıya karşı yüzüp karaya çıktım. Bitkin bir halde beni buldular. Sanıklardan şikayetçiyim” sözleriyle anlattı.

Mülteciler, olay günü Basmane'de bulunan bir otelde toplandıklarını, minibüs, otomobil ve tenteli kamyona bindirip sahile götürdüklerini, burada gece saat 00.30 sıralarında tekneye bindirilip, dümen de bir Türk'e verilerek denize açıldıklarını söyledi. Mülteciler, ifadelerinde “1.5 saat sonra tekneyi kullanan Türk denize atladı. Dümene içimizden acemi biri geçti. Bir saat kadar bu şekilde azgın sularda gittik. Dalgalar git gide arttı. Tekne alabora oldu. Herkes denize döküldü” dedi.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.