Olan biten

Arif Doğan

Ali Buran 

a_mili63@hotmail.com 



1)  Arif Doğan’i nasil tanidim

Bu yazının başlığını okuyanlar bu nasıl başlık diye bir an duraklayabilirler. Halk arasında bir söz var ‘’ Bedava yaşıyorum galiba ‘’ diye. Bu yazımı çok önceleri yazmak istedim ancak Jitemle gelişmeleri izledim. 

Bu üç Jitemli komutanları yakinen tanıma imkanını buldum. Arif DOĞAN,1974-1975 te Trabzon’da Jandarma Ordu Destek Bölük Komutanı iken komşu Jandarma Komando Bölük Komutanı Diyarbakır/EĞİLİ Üs.Tğm. İhsan KARSLIOĞLU tarafından tanıdım. İhsan KARSLIOĞLU iki yaşında Fırat isminde bir oğlu vardı. Bu arda bir kızı oldu ismini ben DİCLE koydum.

Arif DOĞAN hemen, hemen her hafta sonu bölüğümüze gelip kır gezilerine (Maçka ilçesi Meryem Ana Manastırına) giderdik. İlk yanıma geldiğinde İBRAHIM KAYPAKKAYA ve TİİKP Savunması elimdeydi. Her iki komutanın ilgilerini çektiler ki okumak için benden rica ettiler. Her ikisi de solucu geçiniyorlardı, CHP çizgisinde.

İki defa disiplinsizlik yüzünde mahkemelik oldum. Her ikisi de ceza almamam için Savcı Üs.Tğm.Yavuz YALÇİN (Gümüşhane/Torul)  ile Hakim Yüzbaşı İlhami YELEKÇİ’DEN (Erzurum/Hasankale ) rica ettiler. İki Üs.Tğm kitabı okuduktan sonra birlikte tartışmak ve sohbet etmemi istediler. Bu arada Savcı Yavuz YALÇİN ile Hakim Yüzbaşı İlhami YELEKÇİ’DE bize katıldılar.

5 kişilik çok samimi bir grup olmuştuk. Mesai dışında hep sivil olarak ya ordu evinde ya da, kırlarda piknik yapar hep siyasi sohbetler yapardık. Gerçekten dördü de beni koruyorlardı ve asla askeri üst/ hiyraşı bana uygulamadılar.

Bir gün Meryem Ana Manastırina gittik. Herkes bir görev aldı. Bana ateş yakma düştü. Bu arada Trabzon Spor Başkanı, sonradan  (Çiller’in  Devlet Bakanı olan) M. Ali YİLMAZ bize davetyasız misafir geldi. Bu arada onlar kebap, meze hazırlarken ben ateşin üstünden atladım. Dört Komutan alkışladılar   Bravo Urfa’lı diye iltifat ettiler. M. Ali Yılmaz ,Dört arkadaşa bakarak ne alkışı ya bu O…..Çoçuğu Kürt bölücü NEWROZ Bayramını kutluyor dedi. Belimdeki Bölük demirbaş TAKAROF tabancamı çekince,Yüzbaşı İlhami YELEKÇİ, M. Ali YİLMAZA siktir oL  buradan, O….Çocuğu sensin diye kovdu. Diğer üçü de Arif DOĞAN İhsan KARSLIOĞLU  ve Savcı Yavuz YALÇIN da  M.  Ali YİLMAZ’a Küfür edip kovdular. Akşam dönüşte Arif DOĞAN  benimle İhsan KARSILIOĞLU ile birlikte Bölüğe geldi. Gece geç saate kadar sohbet ettik, her ikisi de dediler M. Ali YİLMAZI dövdürelım ben mani oldum.

Bu arada sanırım TEMMUZ’DA KIBRIS çıkarması oldu daha sonra Kara Kuvvetler Komutanı ve Diyarbakır asayiş bölge  komutanı olacak Hikmet KÖKSAL Trabzon Tümen komutanıydı. Bölüğüme geldiler Araf DOĞAN ve İhsan KARSLIOĞLUNA araç gereç malzeme tespit istediler. Sonradan duydumki  beni de KIBRISA göndermek istemişler. Arif DOĞAN ve İhsan KARSLIOĞLU  beni göndermeye uygun görmeyip önermemişlerdir.

1975 Marta ben terhis oluncaya kadar J.Komando Üs.Tğm Arif DOĞANLA çok iyi ilişkilerim olmuştu.

Arif DOĞAN Hatay/KIRIKHANLIDIR. Arif DOĞAN yıllar sonra sanırım BİNBAŞI olarak  Viranşehir de Tabur komutanı görev yapmış. Bir çok faali Meçhul Arif DOĞAN döneminde olmuştu. Daha sonra bazı Viranşehir’lilerden duydum ki NİĞDE Tabur komutanı olmuş. Arif  DOĞAN Jitem kurucusu  olduğu basında duyunca çok şaşırdım ve şok oldum. Ayrıca tespit ettim ki Arif DOĞAN’LA ilişkileri olanlar çokları Viranşehir’de gerçekten şaibelidirler.

Kurdinfo

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.