Olan biten

İlhan Şenel

Uğur Mumcu'nun yazdığına göre Lockheed dosyasını soruşturan genelkurmay savcısı albay. Kovuşturmaya yer olmadığı kararı aldı. Kamuoyunda oluşan tepkiler üzerine Milli Savunma Bakanı Ferit Melen kararın gözden geçirilmesi için yazılı emir verdi.


Savcı Doğan Öz’ün öldürülmesi olayında İbrahim Çiftçi’nin beraatini sağlayan Askeri Yargıtay kararında da İlhan Şenel’in imzası vardı.

Askeri Yargıtay Başkanlığı'ndan emekli. Uyuşturucu kaçakçısı Hüseyin Baybaşin, onunla olan ilişkilerini Mahmut Baksi imzasını taşıyan 'Teyre Baz' (Peri Yayınları, Aralık 1999) adlı kitapta anlatıyor.(s. 31), "İlhan Paşa'yla ilişkimiz çok yakındı; kendisiyle (Ankara'daki) Hakimler Evi'nde, Vilayetler Evi'nde yemek yer, hatta birlikte Orduevlerine gittiğimiz de olurdu. Bir çok kez birlikte Parlamento'ya gittik. Ankara'da bulunduğum dönemlerde zaman zaman onun makam arabasıyla gezerdim.

"Ben İngiltere'den geldiğim zaman amcamı (Mehmet Şerif Baybaşin) içeriye almışlardı ve müebbet hapis cezası vermişlerdi. Yaşlı ve hastaydı. 1989 yılıydı ve ben bu İlhan Şenel’e gittim 'Ne yaparsan yap, amcamı bana ver' dedim. Sağ olsun isteğimizi kırmadı. ...Tek tek memnun ettik; kimisine araba aldık, kimisine ev, kimisinin de sevgilisinin evini döşettik. Sonunda hiç itiraz hakkı kalmamış dosyayı tekrar ele aldılar ve amcamın 1991 başlarında serbest kalmasını sağladılar. Ben de İlhan Şenel’e Balıkesir Erdek'te, Soğukoluk beldesinde bulunan beş katlı evimi verdim. Benim adımdan karısının adına devroldu. İnanmayan varsa gider tapu kayıtlarına bakar".

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.