Olan biten

Ali Balkaner

17 Kasım 1997 ile 22 Ocak 1998 tarihleri arasında Milliyet hisseleri üzerinde fiyat hareketiyle ilgili olarak İMKB tarafından yapılan inceleme sonucunda hesapların Balkaner Grubu ile Demirbank arasında gerçekleştirildiği saptandı. Suni fiyat oluşturma suçuyla ilgili olarak Hakkında yasal işlem başlatıldı. 6 ay hasip ve ağır para cezası istendi.

Malki öldükten sonra Kıbrıs'taki bankasını aldı. Balkaner'in 19 Kasım 2000 tarihinde Mali Şube Müdürlüğü Adli İşlemler Büro Amirliği'ne verdiği ifade:
SORU - Bir banka sahibi olma gereksinimi neden duydunuz?
ALİ BALKANER- Benim Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğü yaptığı sırada tanıdığım
Mehmet Sami Erdem isimli bir şahıs vardı. Kendisi Vakfılar Bankası'ndan
ayrıldıktan sonra İstanbul'a gelerek benim şirketlerimle ilgili olarak bana
danışmanlık yapmaya başladı. Kendisi hem bana hem de Faisal Finans Şirketine
aynı anda danışmanlık yapıyordu. Benim şirketlerimi inceledikten sonra
çok büyük bir grup olduğunu ve mutlaka bir banka alma
m gerektiğini ve
şirketlerimin bu sermayesini tek elde ve yerde toplamam gerektiğini bana
söyleyerek beni banka almam konusunda ikna etti. Bankanın yönetim kurulu başkanı
ve genel müdürü Mehmet Sami Erdem oldu. Ben, Süleyman Ekiz, Ayhan Apak, Mücahit
Ö
ren yönetim kurulu üyeleriydik. 1997 yılına gelindiğinde bankanın diğer ortağı
İhlas Grubu'ndaki yüzde 30 hisseyle Sami Erdem'deki yüzde 10 hisseyi devralarak,
bankanın tamamına sahip oldum. Buradaki hisse devri ile ilgili işlemler ve
protokol İhlas Gru
bu'ndan Ayhan Apak ve bizim adımıza Aydoğan Semizer tarafından
hazırlandı. Yönetim kurulundaki birkaç arkadaşımız değişti. Aydoğan Semizer
yönetim kuruluna girdi. 

SORU - 19. 08. 1998 tarihinde Kıbrıs'ta kurulan Yurt Security Off-Shore Bank Ltd.'yi
biliyor musunuz? Bu banka ile ne gibi bağlantılarınız var? 


ALİ BALKANER- Biz Yurtbank'ı satın aldığımızda 200 metrekarelik tek şubeli bir bankaydı. Bu zaman zarfından Yurtbank geliştirilerek 30 şubeli bir banka haline gelmiştir. 30
şubeli banka haline gelen Yurtbank'ta bankacılıktaki asıl amaç olan rekabetin
 sağlanabilmesi için eksik olan enstürümanlar örneğin; faktoring, leasing, kredi kartı, borsa gibi enstürümanların yanında off- shore'da bankayı yöneten profosyonel ekip tarafından gündeme getirilip tamamen bir bankacılık enstürümanı olarak kurulmuştur. Bu off-shore bankamızın bir parçasıdır. Herhangi bir kişinin bankamıza gelerek off- shore bank açması söz konusu olamaz. 

SORU - Kıbrıs'ta kurulan Yurt Seurity Off- Shore'un kuruluş talimatı kim tarafından
verilmişt
ir? 

ALİ BALKANER- Off- Shore bankanın geliştirilmesi açısından banka yönetimince kurulması uygun görüldü, bu fikri bana da söylediler, ben de uygun gördüm ve kuruldu.

SORU - Yurtbank A. Ş'nin sahibi ve Yönetim Kurulu Başkanı olduğunuz dönem içerisinde Yurtbank kaynaklardan diğer birtakım gruplara ait firmalarına back to back
(karşılıklı) kredi kullandırıldı mı? 


ALİ BALKANER- Hatırladığım kadarıyla Sayın Cavit Çağlar'ın kefalet ve imzası ile onun
şirketlerine 15 milyon dolar bir kredi verilmiş ve de bizim Ak İhracat ve Anadolu İhracat şirketine aynı oranda veya biraz daha fazla İnterbank'tan kredi kullanılmıştır. Yani biz bankamızdan Cavit Çağlar kredi istediği zaman mutlu olmuştur, onun bankası da muhtemelen aynı şeyi düşünmüştür. Yine hatırladığım diğer bir grup ancak o zaman bankanın yönetimi bizde gibi gözükmesine rağmen hazine temsilcisinin karar tetkik ve imzası olmadan hiçbir işlem yapılamadığı için mesuliyetinin de nereye ait olmasını takdirlerinize bırakaraktan Korkmaz 
Yiğit grubuna Sayın Korkmaz Yiğit'in de imzasını alarak 8 milyon doların altında bir kredi işlemi yapılmıştır. Aynı şekilde Korkmaz Yiğit'in bankası Bankexpress'nden de Anadolu ve Ak İhracat isimli firmalarımıza 8 milyon dolar karşılıklı kredi kullandırılmıştır. Cavit Çağlar ve Korkmaz Yiğit'in de bizim bankalarımıza olan borçlarını ödemek için ben aracı oldum, Cavit Çağlar'ı bizim banka ile görüştürttüm. Keza Korkmaz Yiğit içinde aynı şeyler geçerlidir.

SORU - Borsada kendi adınıza ve bir kısım adamlarınız adına hangi kağıtları satın aldınız? Bunların paraları nereden ödendi? 

ALİ BALKANER- Hatırladığım kadarıyla başta devlet kağıtları olmak üzere Milliyet, Sabah,
Bağfaş, Doğan Holding, Medya ve buna benzer birçok kağıt alıp- satılmıştır. 

SORU - Aramalar sırasında muhasebenizi tutan Mustafa Nihat Yurdadök'te yakalanarak
zaptedilen ödemelere ilişkin defterlerde yer alan ve ödeme yapıldığı belirtilen
şahıslar kimlerdir? Bunlara niçin ödeme yaptınız? 


ALİ BALKANER- Mustafa Kefeli'ye bir takım ödeme yaptık. Bu şahıs bizden daire almıştır.
Aydoğan Semizer'e (Nail Keçili'nin avukatı) bir takım ödeme yaptık. Bu şahısta arkadaşımdır. Kendisi bize ödünç para vermişti ve bizde bu şahsa geri ödemesini yaptık. Ya da Kıbrıs'taki Tuncabank'ın alınışı ile ilgili birtakım paralar ondan çıkmış olabilir.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.