Olan biten

Rahmi Magat

Hüviyeti: Rahmi Magat, Fevzi oğlu, 1927 doğumlu. Bursa nüfusunda kayıtlı, halen Ankara, Kavaklıdere, Alaçam Sokak, 24/7'de oturur. ODTÜ, Hukuk Müşaviri ve serbest avukat.

Hadise soruldu: Ben 1960 senesinden beri ODTÜ 'sinin Hukuk Müşavirliğini yapmaktayım. Rektör Kemal Kurdaş üniversitede her türlü fikirlerin serbestçe tartışılabileceğini kabul ediyordu. Bu müsamaha neticesi her türlü sol fikirler ve olaylar üniversitede konuşuluyor ve tartışılıyordu. Yalnız sol temayüllü olanların miktarı fazla ve biraz daha cesurane hareket ettiklerinden karşı gruba faaliyet imkânı tanımıyordu. Ben şahsen bu düşüncenin karşısında olduğumu Kemal Kurdaş'a söylüyordum. Bu bakımdan üniversiteye, Çetin Altan, ilhan Selçuk, Muammer Soysal gibi sol fikirde olanlar konferans vermek üzere geliyorlardı. Yine üniversitede Nazım Hikmet köşesi, Vietnam köşesi yapılabiliyordu...

Disiplin kurulundaki tartışmalarda bu talebelerin bu hareketleri bağımsız Türkiye için yapıyorlar şeklinde müdafaa oldu. Bunu yapanların başında Yılmaz İnkaya gelir...

Bir zamanlar Ankara Barosu Başkanlığı yapan bu "çok saygıdeğer" Hukuk Müşaviri, eski Rektör Kemal Kurdaş'ı suçladıktan ve bazı öğretim üyelerinin adlarını verdikten sonra bir de şu açıklamayı yapıyor:

Hüseyin Batuhan ismindeki Beşeri ilimlerdeki Bölüm Başkanı arkadaşımız, öğretim görevlilerinin öğrencilere ideolojik tesir icra ettiğini yazıyla bildirdi. Bunların bir kısmına mukavele tazelenmedi. Bir kısmının da
mukaveleleri feshedildi.,.

"Tolerans" konusunda doktora tezi veren Hüseyin Batuhan da bazı öğretim görevlilerini üniversiteden attırabilmek i-çin yazılar yazmış. Sen gel, dış ülkelerde, "batıda tolerans fikrinin gelişimi" diye doktora tezi hazırla, sonra da kendi yurttaşlarını, kendi meslektaşlarını üniversiteden attırabilmek için
yazılar yaz! Aferin doğrusu...

Bir zamanlar Türkiye Milli Gençlik Teşkilatı ve Ankara Barosu Başkanlığı yapan Rahmi Magat, ifadesini şöyle tamamlıyor:

-Bu hususları genel olarak ben Cumhurbaşkanına iadeli taahhütlü bir mektupla bildirdim. Bunun bir kopyası bendedir, istendiğinde verebilirim...

Üniversite Hukuk Müşaviri, devrin Cumhurbaşkanı Cevdet Sunay'a bütün bildiklerini bildirmiş. Kırk bir kere maşallah!


(28.7.1971 tarihinde Sıkıyönetim Askeri Savcılığı'na verdiği ifadeden)

Uğur Mumcu / Yeni Ortam

1 yorum:

  1. Bu kişinin oğlu da Ankara da halen aynı adreste Avukat olarak çalışmaktadır. Ancak aldıklar ah'lar teker teker çıkmaktadır. Borç batağından bir türlü kurtulamamaktadır.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.