Olan biten

Arpalık

DEMOKRASİNİN NİMETLERİ...
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı Yönetim Kurulunda kimler var hiç merak
ettiniz mi? Devletin payı olan anonim şirketler ve iktisadi devlet teşekkülleri,
siyasal iktidarın rengine göre bir sürü siyasetçiyle doldurulmuştur.
TPAO'dan bir örnek verelim: Buyurun yönetim kurulu ü-yelerini: Turgut Göle, Naci
Asutay, Tayyar Emre, Ruhi Ahıs-kalı, Süreyya Koç.
Turgut Göle ve Süreyya Koç, milliyetçi Güven Partisinin pek sayın üyeleridir.
Erimsel-Melensel dönemde, bu "milliyetçi" yuttaşlarımıza vatana, millete
yaptıkları büyük hizmete karınca kaderince bir karşılık olmak üzere yönetim
kurulu ü-yeliği verilmiştir.
Turgut Göle, petrol üretiminden anlar mı? Anlamaz... Süreyya Koç anlar mı? O da
anlamaz... Çok partili düzenimizin arpalıklarıdır buralar. Her siyasal iktidar
kendi adamlarını hemen yerleştiriverir böyle yerlere. Sonra gelsin paralar...
İPRAŞ Yönetim Kurulunu da tanıtalım: Selahattin Özkan, Raşit Ceylan, Ferhan
Sanlav, Hamza Batuk, Turgut Öğmen.
Gelelim Türkiye Elektrik Kurumuna...
Behçet Yücel -ki bu, eski Genel Müdür Mehmet Erde-mir'in sıkıyönetimde
tutuklanması için ihbarda bulunmuştur-Emin Bozoğlu, Hüseyin Tekinel ve Nermin
Neftçi.
Türk kültürünün "medarı iftiharı", gelmiş geçmiş Türk kadınlarının en
kültürlüsü, Kültür Bakanı Nermin Neftçi de, bakan olmadan önce yüksek kültürüyle
Türkiye Elektrik Kurumu
Yönetim Kurulu üyeliği yapıyordu. Erimsel-Melensel dönemde Nermin Hanımefendi
de, bir yönetim kurulu üyeliği kapmıştı.
Nermin Neftçi, kültürlü olmasına çok kültürlüydü, ama bu kültür hazinesi içinde
doğal ki, elektrik üretimiyle ilgili bilgiler bulunmamaktaydı. Olsa olsa,
- Cereyan... denilince hanımefendi,
-Aşırı cereyan... diye karşılık verecek kadar elektrik üretimiyle ilgili
olabilirdi ancak.
Cumhuriyetçi Güven Partisinin, olağanüstü dönemde nasıl köşe kapmaca oynarcasına
oraya buraya adam yerleştirdiğini kanıtlamıyor mu bunlar?
TRT Yönetim Kurulu üyeliği de böyle oldu. CHP iktidardayken ne TRT Yönetim
Kuruluna adam atayabildi, ne de E-rimsel-Melensel dönemde atananları
değiştirebildi. Irmak Hükümeti gelir gelmez emekli McCarthist tümamirallerden
Sezai Orkunt'u TRT Yönetim Kurulu üyeliğine gönderiverdi. Arkasından da 12 Mart
döneminin ünlü ismail Ararını Etibank Yönetim Kurulu üyeliğine atayıverdi.
Bütün bunlar "milli birlik ve beraberlik ruhu içinde" olup bitiyor...
Petkim, Petrokimya Anonim Şirketi Yönetim Kurulu üyelerini de tanıtalım:
Selahattin Özkan, Hasan Çil, Raşit Ceylan, Celal Şardan, Hamza Batuk, Muhtar
Uluer, Ahmet Kerse, Ali Cüceoğlu, Adil Aktuğ, Sabahattin Temman, Ömer Nebi Al-
han, Veysel Ergun, Turgut Boztepe, Sabri Ceyhan,
Bunlardan bazıları değiştirilmiştir. Fakat yerlerine yine onlar gibi birileri
atanmıştır. Alın Veysel Ergun'u... Ergun emekli generaldir. Erimsel-Melensel
dönemde bu göreve atanmıştır. Neden? Nedenini büyüklerimiz bilir...
Türkiye Kömür işletmeleri Yönetim Kurulu üyelerini de tanıyalım: Sıddık Aksoy,
Servet Eyüpgiller, Necmettin Vangöl, Bahattin Ertürk. Bunlardan Necmettin Vangöl
de Melensel dönemde atanmıştır. Vangöllü olduğundan mıdır acaba?
Etibank Yönetim Kurulu ise ismail Arar, Nedret Utkan, Yaşar Özkara, Saim
Yurdakoş, Feyzi Çilingirden oluşuyor, ismail Ararın yerinde daha önce ikinci
Ordu Komutanlığından emekli Korgeneral Şefik i İter oturmaktaydı.
Cümlenizce malumdur ki Genelkurmay eski Başkanı E-mekli Orgeneral Memduh Tağmaç,
yüksek bankacılık bilgile-
rinden iş ve sermaye çevrelerini yararlandırmak amacıyla Sanayi ve Kalkınma
Bankası Yönetim Kurulu üyeliğine sıçrayı-vermiş, 12 Martın işkenceci basısı
Emekli Orgeneral Faik Türün de "Umumi Mağazalar Yönetim Kurulu" üyeliğine oturu-
vermişti.
Özet: Yönetim kurulu üyelikleri, siyasal partiler ve emekli generaller arasında
paylaşılmıştır, işte bunlar demokrasinin "nimetleri"dir. Paylaşan, paylaşana...
(Uğur Mumcu / Yeni Ortam, 8 Mart 1975)

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.