Olan biten

Müfettişlere yeni ünvan

İlköğretim müfettişlerinin eğitim müfettişliği adı altında yeniden yapılandırılmasını öngören kanun tasarısı Milli Eğitim Komisyou’nda görüşülerek kabul edildi. Tasarıya göre eğitim müfettiş yardımcılığı için en az dört yıllık yüksek öğrenim ve öğretmenlikte sekiz ve daha fazla yıl hizmeti olma şartı aranıyor. Tasarıyla eğitim müfettişlerinin 3 bin olan ek göstergeleri 3 bin 600’e yükseltiliyor.

AKP Kahramanmaraş Milletvekili Mehmet Sağlam başkanlığında toplanan Milli Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Komisyonu’nda tasarıya ilişkin alt komisyon raporu ele alındı. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, bakanlıkta denetimin ilköğretim müfettişleri ve bakanlık müfettişleri tarafından yapıldığını, ilköğretim müfettişlerinin diğer kamu kurum ve kuruluşlarındaki denetim elemanlarına göre özlük hakları açısından hak kayıplarının bulunduğunu söyledi. Görüşmelerde, müfettişlik için lisansüstü ve doktora derecelerine sahip olanlara öncelik verilmesinin daha doğru olacağı görüşü dile getirildi. Tasarının kanunlaşıp yürürlüğe girdiği tarihte ilköğretim müfettişi olarak görev yapanlar da eğitim müfettişi yardımcıları da eğitim müfettişi yardımcısı kadrolarına atanmış sayılacaklar. Tasarının yürürlüğe girdiği tarihten önce ilköğretim müfettişi ünvanını kazanmış olup kamu kurum ve kuruluşlarında başka görevlerde bulunanlar, talep etmeleri halinde eğitim müfettişliği kadrolarına atanabilecekler.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.