Olan biten

İlksan Skandalı

AY-BA adındaki şirket ilkokul öğretmenlerine sosyal konut yapmak için İstanbul’da Ömerli Barajı Su Toplama Havzası içindeki 6 milyon metrekarelik imar izni olmayan arsayı sahibi olmaksızın 346 milyar liraya İLKSAN'a sattıktan sonra araziyi gerçek sahibinden120 milyar liraya satın aldı ve ilk taksitini İLKSAN'dan aldığı çeklerle ödedi. Kamulaştırma alanı içinde olduğu için metrekaresi 10 bin liradan kamulaştırılan araziye ILKSAN 57 bin 500 lira ödemiş oldu. Aradaki 226 milyar liranın komisyon olarak döndüğü anlaşıldı.

ILKSAN yönetim kurulu, başlangıçta sandığın 346 milyar lirası olmadığı için arsa alımına soğuk baktı. Ancak Kemal Ilıcak aracılığıyla dönemin Başbakanı Demirel’le görüşen ILKSAN yöneticileri, Başbakan Demirel’ den destek sözü aldılar. Buna göre Demirel, ILKSAN’ a arsa alimi için bütçeden 250 milyar lira kaynak aktarmak için söz verdi. ILKSAN, Milli Eğitim Bakanlığından 10 milyar lira ödenek istedi. Maliye Bakanlığı da bu talep üzerine ILKSAN’ a ödenmesi için Milli Eğitim Bakanlarına 10 milyar lira transfer etti. ILKSAN, 8 Şubat 1993 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bir yazı daha göndererek arsa alimi için 300 milyar lira daha istedi. Bunu da değerlendiren Maliye Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı aracılığıyla 22 Şubat 1993’te 50 milyar lirayı ILKSAN’a transfer etti. Böylece ILKSAN’ a toplam 60 milyar lira ödeme yapıldı.

Paranın kim tarafından ödendiği sorusuna yanıt aranmaya başlandı. Dönemin Milli Eğitim Bakanı Köksal Toptan, ödemeyi kendisinin yapmadığını söyledi. Yapılan incelemede, emrin altında dönem
in Devlet Bakanı Mehmet Ali Yılmaz’ın imzası çıktı. Yılmaz’ın, Toptan’ a Tunus ziyareti nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığına vekalet ettiği sırada Maliye Bakanı Sümer Oral’ in isteği üzerine ödeme emrini imzaladığı anlaşıldı. Başbakan Demirel, ILKSAN olayıyla ilgili olarak “Benim olup biten her şeyden haberim var. İste o kadar. Verdimse ben verdim. Ne olmuş? Dedi. Yolsuzlukla ilgili olarak ILKSAN yöneticileri ve arsayı satan Selahattin Çolak hakkında dava açıldı. Yargılama sonucunda 17 sanık hakkında hapis cezası verildi.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.