Olan biten

Ali Yaman

1997 yılında Afganistan’a gitmeye karar verdik. Afganistan’ın Host şehrinde bulunan Halden kampına geldik. Kampta yaklaşık 30—40 kişi vardı. Özbek, Arap, Doğu Türkistanlı ve biz Türklerden oluşan bir topluluk vardı. Burada 10 kadar Türk vardı.”

Ali Yaman, 1999 yazında İstanbul’dan Çeçenistan’a geçtiğini, Grozni’de bulunan Şamil Basayev’in yanına gittiklerini belirtip şöyle devam ediyor: “Yaklaşık 6 ay Grozni’de kaldıktan sonra Ruslar Grozni’ye saldırdılar. Şehir boşaltılıyordu. Bu kargaşa sırasında bacağımdan ve kolumdan yaralandım, Rus askerleri tarafından yakalandım. Ruslar beni İnguşetya’ya, daha sonra da Moskova’ya götürdüler. Cezaevinde 10 ay kaldıktan sonra mahkemeye çıkartıldım. Beni Türk konsolosluğuna teslim ettiler, Türk konsolosluğu da Türkiye’ye gönderdi. 3—4 ay Türkiye’de tedavi gördüm. 2001 yılı nisan ayında Afganistan’a gitmeye karar verdim. Kabil’de ev tuttum. Türkiye’ye dönerek ailemi de yanıma alarak Afganistan’a gittim ve oraya yerleştim. Afganistan’a yerleştikten 3—4 ay sonra 11 Eylül hadisesi oldu, Amerika Afganistan’a girdi. Ben de bunun üzerine ailemi alarak Türkiye’ye döndüm. Dönüşümün akabinde Rusya’da yaralanmamdan dolayı diz kapağımda kalan şarapnel parçalarını aldırmak için ameliyat oldum. Yaklaşık 3—4 ay yürüyemedim. İyileştikten sonra 2002 yılı mayıs ayında Çeçenistan’a gitmeye karar verdim. Gürcistan vizesi aldık ve ilk olarak otobüsle Gürcistan’a gittik. Gürcistan’dan Çeçenistan’a geçtik. Çeçenistan’da insani yardım işleri ile uğraştım. Yaklaşık 1,5 yıl kadar kaldıktan sonra Gürcistan üzerinden tekrar Türkiye’ye geldim.” 

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.