Olan biten

Cem Ersever

2) Cem Erseveri nasil tanidim
1976 de Dersimden, Mardin YSE  Makine Şefi olarak tayın olmuştum. Yöreyi çok iyi tanıdığımda hiç zorluk çekmedim. Lise’yi Mardin de okumuştum. Bir gün arazi ve Makine kontrolüne CİZRE ve SİLOP’YA gittim. CİZRE DE  Belediye Başkanı Sabri VESEK TE kalıyordum. SİLOPİ’DE Merhum Tahir ÖKTEM ‘de kalıyordum. Tahir ÖKTEM Abisi Bayar ve Reşat sırası ile Belediye başkanlığı yağmışlardı.

Bir gece Tahir ÖKTEM beni eve konuk etti gece  kalmamı ısrar etti. O, gece Silopi’de kaldım. Daha çok Merhum Tahir ÖKTEM’LE  IKDP ve Talabani ilişkileri üzerinde sohbet ediyorduk. O, dönemde bize CELALİ diyorlardı. Sabri VESEK’TE bizimle beraberdi. Öktenler daha çok KDP’YE yakın. Bu arada Tahir ÖKTEM dedi ki, Aliciğim bir J.Üs.Tğm ile Dr. As.Tğm  bize geliyorlar, bilgin olsun ikisi de Kürt dedi. Olsun dedim mazuru yok.

Gelenler biri ilçe Bölük Komutanı Erzurumlu Cem ERSEVER biri de Dr. As. Tğm Şeref SOLAK (Şeref 1986 de evlendiğimde  Sivas GÜRÜN’LÜ olan eşimin yakınıymış) Tanışma faslından sonra Cem ERSEVER alkol alınca direk siyasete girdi. Çok seviyesizce  hem BARZANİ’YE hem TALABANİ’YE  saldırdı.

Tahir ÖKTEM bana işaret etti sakin ol diye. Ben dayanamadım dedim ki ‘’ettiğin seviyesiz bütün küfürleri sana misli iade ediyorum. Çok bozuldu aramızda itişme kalkışma oldu. Dr. Şeref SOLAK ile Tahir ÖKTEM araya girdiler. O, geceyi bin bela ile def ettik. Gidince dedi ki bir daha buralara gelme Kürtçülük yapıyorsun seni buralarda görmek istemiyorum diye. Ben dedim sen kim oluyorsun senin askerin değilim.

Daha sonra tekrar SİLOPİ BEZBİN VE GİTTA köylerine şantiye kontrolüne çıktım.Tahir ÖKTEM dedi ya, Aliciğim bu adam  belalı muhatap olma dikkatli ol. GİTTA Şantiyesindeyken askeri bir jeeple karakol kontrolüne geldi. Benim kimlerle görüştüğümü Astsubaya söylemiş. Astsubay  şantiyeleri dolaştığını söylemiş Cem ERSEVER  yanıma geldi. Yine tartıştık. burada Kürtçülük yapıyorsun diye tehdit etti.

Konuyu bu defa  Sabri VESEK’E anlattım. Sabri VESEK daha atak çıktı şikayet et Mardin tugay Komutanına ve Mardin Valisine diye. Dönüşte YSE Müdürü Arap asıllı olan Nihat DİNÇER’E anlatım. Müdür kardeşim aman akıllı ol başımızı belaya sokma. Sonradan öğrendim ki Müdür beni şikayet etmiş ismimi Cem ERSEVERE vermiş. Nedeni 1977  seçimlerinde CHP kazanırsa yerine Müdür olacağım diye.

Son kez bir kez daha SİLOPİ BEZBİN şantiyesinden dönüşte tartıştık. BEZBİN köyün ileri gelen ERMENİ EGİT Ağadır. Eğit AGA  Cem ERSEVER’E ben bu arkadaşa kefil diye uyarmıştı. Eğit AGA KDP yanlısıydı. Sonuçta Cem ERSEVER SİLOPİ DE ÜLKÜ-BİR kurmak istedi halkla çatışmaya girmiş askere halka ateş et emri vermişti. Bu arada Mardin bağımsız Milletvekili Nurettin YİLMAZ bu konu ile ilgili Meclise önerge verdi. Cem ERSEVER  tayini İzmir/FOÇAYA çıktı. Bu sırada bende Ahmet TÜRK’ÜN evinde kalıyor gelişmeleri izliyordum.…

Ali Buran / Kurdinfo

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.